Toyota privatleasing

Med privatleasing har du  økonomisk tryghed, altid en bil der mindst 3 år gammel og det nyeste udstyr på markedet.

Privatleasing er, når en privatperson der lejer en bil under en bestemt periode, for en månedlig ydelse. Privatleasing er helt simpelt en lejeperiode af en bil, hvor personen der privatleaser står som bruger af bilen, men ejeren af bilen er importøren. Privatleaser man hos Toyota er det f.eks. Toyota Financial Services der ejer bilen, mens du kører rundt i den. Når du privatleaser en Toyota, så leaser du bilen i en periode på 3 år. Efter 12 måneder har du mulighed for at komme ud af aftalen. 

Med privatleasing ved du altid hvad du betaler om måneden for at køre rundt i din privatleasede Toyota. Du skal ikke bekymre dig om uforudsete udgifter under privatleasing-perioden. Med i leasingaftalen, er der også inkluderet en service-aftale. Serviceaftalen dækker alle serviceeftersyn og reparationer grundet almen slitage. 

Det eneste du skal betale udover den faste månedlige ydelse, er grøn-ejerafgift, benzin og forsikring.

Hvem burde privatlease? 

✓   Dig der køre mellem 10 - 25.000 kilometer om året.

✓   Dig som gerne vil vide præcis hvad du skal betale hver måned.

✓   Dig som skifter bil hvert 3. år eller som gerne vil være sikker på, at have en bil med det nyeste udstyr og sikkerhed. 

Fordele & Ulemper

Fordele

  • Du kender alle omkostninger i hele forløbet. I leasingperioden betaler du en fast månedlig leasingydelse.
  • Det eneste du skal betale udover den månedlige ydelse er benzin, forsikring og grøn ejerafgift (undtaget Vinterhjul og andet Ekstraudstyr)
  • Du kører altid i en ny bil.
  • Serviceaftale er en del af din leasingaftale, så du skal ikke tænke på reparationer, service eller vedligeholdelse - det hele er inklusiv, undtaget dæk og punktering.
  • Du har mulighed for en lavere førstegangsydelse end ved et traditionelt billån.
  • Etableringsomkostningerne ved at lease er ofte lavere end på et billån. Du sparer f.eks. både tinglysningsafgift og stempelafgift til staten.
  • Du behøver ikke bekymre dig om, hvornår og hvor meget bilen taber i værdi. Den risiko tager vi, efter endt leasingperiode skal bilen blot afleveres til os.

Ulemper

  • Du kan ikke trække renteudgifter fra, når du leaser.
  • Du har ingen opsparing i bilen.
  • Det er ikke muligt at købe den leasede bil, når leasingperioden er slut.

Typiske spørgsmål og svar på privatleasing

Vi har samlet alle de typiske spørgsmål og giver dig vores svar omkring privatleasing. 

Valg af bil

  • Kan jeg privatlease en brugt bil? Nej, Privatleasing hos Toyota gælder kun for fabriksnye biler. 

  • Hvad gør jeg med salg af min nuværende bil? Vores bilhuse hjælper dig gerne med salget, få en byttepris her. Ellers kan du altid sælge den privat.

  • Kan min nuværende bil indgå i finansiering af leasingbilen? Beløbet, som du får for salg af den gamle bil, kan bruges til betaling af den ekstraordinære leasingafgift. Hvis beløbet du får for den gamle bil er mere end den påkrævede ekstraordinære leasingafgift vil det resterende beløb blive udbetalt.

  • Kan jeg bruge privatleasing bilen både privat og erhvervsmæssigt? Ja, det kan du sagtens. 
  • Kan jeg lease mere end én bil? Ja, dog maksimalt 2 biler pr. husstand.

  • Min søn/datter/barnebarn er studerende og udeboende og jeg vil gerne give ham/hende en privatleaset bil er det muligt? Ja, under forudsætning af at forsikringsforholdene er i orden.

  • Hvornår bliver bilen leveret? Leveringstiden er forskellig fra mærke og model. 

Udstyr og tilvalgsprodukter

  • Indgår brændstof i aftalen? Nej

  • Kan man få brændstofkort? Ja, med rabat fra Statoil. Betaling af brændstof betales separat og er ikke en del af den mdl. leasingydelse.

  • Kan jeg få ekstraudstyr med i aftalen? Ja, du kan medfinansiere ekstraudstyr op til kr. 25.000 på din privatleasing aftale.

  • Må jeg købe og eftermontere ekstra udstyr i perioden? Ja i overensstemmelse med ERA BILER, og monteret af ERA BILER. Hvis ovennævnte udstyr fjernes skal bilen reetableres til originalt udseende og med originalt udstyr.

  • Hvad omfatter Eurocare? Gratis vejhjælp i Europa. I og med at du får serviceret din Toyota på et autoriseret Toyota-værksted i Danmark, tilbyder vi dig gratis vejhjælp i mere end 40 europæiske lande - inklusive Danmark, naturligvis. 

Kilometer og kørsel

  • Hvor mange kilometer må jeg køre i leasingbilen om året? Det bestemmer du selv. Ud fra dit kørselsbehov fastsættes antal kilometer pr. år i din leasingaftale. Min. 15.000 km pr år. Og kan øges op til 25.000 km

  • Hvem må køre i bilen? Leasingbilen må ikke fremlejes, udlånes eller overlades til tredjemand. En overledelse af brugen af leasingbilen til medlemmer af leasingtagers familie og omgangskreds, er ikke omfattet af dette forbud. Der kræves til hver en tid at forsikringsforhold er i orden.

  • Hvad med reparationer, hvor jeg måske skal undvære bilen i en periode? Der stilles ikke lånebil til rådighed. Medmindre andet står i leasingaftalen.

  • Må leasingbilen køre i udlandet? Ja, men bilen må ikke anvendes permanent uden for Danmarks grænser. Du må gerne køre på ferie i din leasingbil.
  • Hvad koster det hvis jeg kører flere kilometer end angivet i min leasingaftale?  Hvis du kører mere end det aftalte antal kilometer, så afregnes de ekstra kilometer til den sats der fremgår af din leasingaftale. Beløbet afregnes umiddelbart efter leasingaftalens udløb. 

  • Hvad så hvis jeg kører færre kilometer end angivet i min leasingaftale? Hvis du kører færre kilometer end de aftalte, så afregnes de underkørte kilometer til den sats der fremgår af din leasingaftale ” dog max kr. 10.000,-. Beløbet afregnes umiddelbart efter leasingaftalens udløb.

Ofte stillede spørgsmål til leasingaftalen

  • Jeg har brug for flere kilometer i min leasingaftale - hvad gør jeg? Send en mail til bilsupport@minaftale.dk med oplysninger om det antal kilometer, du ønsker at tilkøbe samt oplysning om aktuel kilometerstand på bilen. Så modtager du et tilbud fra Toyota. 

  • Kan jeg forlænge min leasingaftale? Det kan være en mulighed. Send en mail til bilsupport@minaftale.dk med oplysninger om, hvor mange måneder, du ønsker at forlænge aftalen med og et billede af den nuværende kilometerstand på bilen. Så kontakter vi dig for dialog om mulighederne.

  • Kan jeg lave en afdragsordning på betaling af skader eller overkørte kilometer? Det kan være en mulighed. Kontakt os på telefon 89 89 40 26 eller send en mail til info@minaftale.dk

  • Der står 'forholdsmæssig leasingydelse' på min første faktura - hvad betyder det? Forholdsmæssig leasingydelse dækker over den periode fra dagen, hvor bilen er indregistreret til dig, og til den dag, du skal betale den første ydelse.

  • Kan jeg få en kopi af min privatleasingaftale? Da privatleasingaftalen blev indgået, fik du en kopi af aftalen. Er den blevet væk, kan du få tilsendt en ny. Det koster et gebyr på 375 kr. Ønsker du en kopi, kan du kontakte Toyota på telefon 89 89 40 26 eller sende en mail til info@minaftale.dk. Har du underskrevet privatleasingaftalen digitalt, kan du finde den i din e-boks.

  • Hvornår kan jeg opsige min privatleasingaftale? Efter 11 måneder kan du med 1 måneds varsel komme ud af din privatleasingaftale. Dvs. efter samlet 12 måneder kan du returnere bilen og afslutte aftalen.

  • Hvordan opsiger jeg min privatleasingaftale? Send en mail til retur@minaftale.dk, så kontakter vi dig om det videre forløb.